Кое е по-важно за добрата форма – теглото или обиколките

Фитнес и Хранителни Добавки

Имате наднормени килограми? Отпуснати сте, дрехите не ви стават, не изглеждате добре? Това не ви харесва и започвате борба – да си върнете нормалното тегло? Купувате си кантар. Подбирате диета и започвате.

С кое да се борите – с килограмите или със сантиметрите

Когато се погледнете в огледалото, не виждате килограми, виждате наедряла талия, отпуснат корем, неприятно увиснала плът на ръцете и бедрата. И за да сме точни – искате да поправите именно това.

След определен период на диети, лишения и мъчително чувство на глад, забелязвате, че общата гледка не се променя особено. Това е така, защото свалянето на няколко килограма не стяга тъканите, не стимулира мускулите, не извайва формите. А драстично бързото намаляване на теглото носи рискове от болести и грозно разпъната, трудно прибираща се кожа.

Задачата е поставена неправилно. Освен ако не става дума за медицински показания, при които е задължително да намалите килограмите, по-добре започнете работа за намаляване на обиколките. Така с гаранция по-бързо ще постигнете мечтаната форма.

Какво е необходимо за намаляване на обиколките

Проблемът е, че за сваляне на сантиметри не е достатъчно да пиете чудодейни хапчета или стоически да гладувате заради силно редуцирания калориен прием. Необходима е добре балансирана програма между режим на хранене, качествен състав на храната, оптимална физическа активност и внимателно допълване с хранителни добавки – при нужда.

  • Подходящите упражнения с премерена интензивност ще топят подкожната мазнина и ще тонизират мускулите.
  • Оптимално подбраната храна, богата на белтъчини, витамини и минерали, фибри, умерено количество въглехидрати и полезни мазнини ще доставя нужната енергия и градивен материал за обновяване и поддържане на тялото. Разделянето й на малки порции през около 4 часа ще ангажира и стимулира метаболизма за пълноценно усвояване на хранителните вещества.
  • Хранителните добавки трябва да са така избрани, че да активират собствените възможности на организма и бързото му адаптиране към променените условия, в които го поставяте. Нека те да са с естествен произход.

Защо сантиметрите са по-надеждни от килограмите

Има различни ситуации, които могат да променят показанията на кантара. Достатъчно е да намалите приема на вода. Тялото ви веднага реагира със задържане на течности, пазейки се от дехидратиране. И килограмите мърдат нагоре. Проблеми с ежедневното изпразване на дебелото черво също се отразяват на теглото.

При правилно разработена и изпълнявана програма за постигане на добра форма мазнините се чистят, но мускулите растат. Сантиметърът ще хване намалената обиколка на талията веднага. Кантарът не прави разлика между тлъстинките и мускулите и ще продължи да сочи едно и също или дори повишено тегло.

Специалистите препоръчват за по-достоверно отчитане на процесите да следите обиколките на бедрата. Талията може да ви подведе, ако поради временни храносмилателни проблеми стомахът ви се подуе.

Постоянство и системност – задължителни за добрата форма

Независимо как ще следите докъде сте стигнали с подобряването на физическата си форма – нужни са постоянни усилия и системност. Мнозина ще ви кажат, че дори и от метър нямат нужда – дрехите им са отличен показател дали и колко успяват. Но ако прескачате хранения и тренировки, ако твърде често се „награждавате” със „забранени” вкусотии – не очаквайте добри резултати.

Когато организмът ви следва постоянен ритъм на натоварване, почивка, хранене, той привиква към него, приема го за нормален и работи на оптимален режим. Когато сте непостоянни и непоследователни, всяка промяна той приема като заплашително събитие, минава на икономичен режим, трупа резерви под формата на мазнини и не постигате нищо. Остават ви само стреса и тормоза.

Автор: Иванка Могилска

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *