диня

7 малко известни ползи за здравето от консумацията на нейно величество динята

Здравословни Съвети Здравословно Хранене

Код лято! Температурите са на макс и в някои райони на България приближават 40 градуса. В такива дни е от изключително значение е да пием повече вода, за да не се обезводним. На всички е известно, че всяка клетка в тялото ни се нуждае от вода. Дори и най-малкият ѝ недостиг може да ни накара да се чувстваме отпаднали.

Тук на помощ идва любимият плод на малки и големи, който чудесно ни разхлажда в горещите дни. Нейно величество динята. Тя съдържа 92% вода, което я превръща в  идеален източник за поддържане на хидратацията.

Освен че се грижи за добрата ни хидратация, редовната ѝ консумация през лятото носи редица ползи за нашето здраве. Продължете да четете, за да разберете кои са те.

#1 Задоволява апетита за сладко

Знаете ли, че една чаша сладолед ще ви донесе около 300 калории? Можете да се насладите на същото количество диня само с 45,6 калории. И за разлика от много други десерти, динята е без мазнини, без холестерол и без натрий. Вижте тук, как можете бързо и лесно да приготвите у дома сорбе от диня.

 

#2 Поддържа нормални стойности на кръвната захар, което я прави идеален десерт за хора, които страдат от диабет

Ако се опитвате да поддържате стабилни нива на глюкоза в кръвта, имате късмет. Динята има гликемичен индекс 80, приблизително колкото купа корнфлейкс, с тази разлика, че в него има малко въглехидрати. Това означава, че гликемичният му товар е едва 5. Насладете се на парче без чувство за вина!

 

#3 Предотвратява мускулните болки в следствие извършване на физическа активност

Освен високо съдържание на вода, в своя състав динята има антиоксиданти и аминокиселини, чието действие допринася за по-добра тренировка. Освен това тя е богата на калий – минерал, който може да намали спазмите във фитнеса. Можете да пиете сок от диня и след като се изпотите. Това може да помогне за предотвратяване на мускулни болки, стига да не се натоварвате прекалено.

 

#4 Успокоява кожата и изравнява тена

Витамините А, В6 и С в динята помагат на кожата ви да остане мека, гладка и еластична. Високото съдържание на вода в този плод го прави чудесен за приготвянето на маска за лице, която отстранява сухата и матова кожа Приготвя се за отрицателно време. Смесете 1 супена лъжица сок от диня със същото количество кисело мляко. Нанесете върху лицето си и оставете да действа 10 минути. Изплакнете и подсушете.

 

#5 По-здраво сърце

Динята е богата на аминокиселина, наречена цитрулин, която може да подпомогне придвижването на кръвта в организма и да понижи кръвното налягане. Сърцето ви се радва на предимствата на съдържащия се в динята ликопен. Проучванията показват, че тя може да намали риска от сърдечен удар. Разбира се, целият ви начин на живот оказва влияние върху здравето на сърцето ви. Затова не забравяйте да спортувате, да не пушите, да ограничите наситените мазнини и да спазвате съветите на лекаря си.

 

#6 Защитава ставите

Динята съдържа естествен пигмент, наречен бета-криптоксантин, който може да предпази ставите от възпаление. Някои проучвания показват, че с течение на времето вероятността да се разболеете от ревматоиден артрит е по-малка.

 

#7 Подобрява зрението

Само едно средно голямо парче диня ви дава 9-11% от необходимия ви витамин А всеки ден. Това хранително вещество е един от ключовите фактори за поддържане на очите здрави.

 

Не спирайте с едно парче

Парченце прясна диня е много вкусно, но можете да развихрите въображението си и да приготвите нещо повече с него. Например салата с нарязана на кубчета диня и натрошено сирене фета или пък пица от диня, която да полеете с кисело мляко, мента, филирани бадеми и плодове.

 

Запазете семената

Запечени със зехтин и морска сол, те могат могат да се превърнат в чудесно допълнение на вашата здравословна закуска.

 

Автор: Илина Карауланова

 

Използвани източници:

https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-health-benefits-of-watermelon

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *