Разумното похапване по празниците е възможно

Здравословни Съвети

Позната ли ви е ситуацията, в която точно преди празниците се заричате, че няма да прекалявате с яденето, а след това нещата неусетно излизат извън контрол?

Не се отчайвате! Има няколко сигурни начина да се насладите на храната по време на празничните дни, без да преяждате.

„Много хора приемат, че е неизбежно да напълнеят по време на празниците. Но това не е задължително! Достатъчно е да поработите малко над предварителната си нагласа“, казва д-р Шошана Бенет, клиничен психолог от Калифорния [1].

Ето няколко полезни съвета за това как да подходите разумно към храненето по време на предстоящите коледно-новогодишни празници. А защо не и през цялата година?

Яжте преди да тръгнете за парти

Експертите съветват преди да отидем на празнично събиране, да приемем малко храна, богата на протеини.

„Протеините помагат за балансиране на кръвната захар. Без тях рискувате да изпитате неистов глад за нещо сладко и да се насочите направо към масата с десертите, когато отидете на партито“, казва д-р Бенет.

Опитайте се да останете хидратирани

Известно е, че хидратацията е изключително важна за доброто здраве на организма. Оказва се обаче, че приемът на достатъчно вода, може да намали и риска от преяждане.

Хората често бъркат жаждата с глада. Затова е добра идея да изпиете една голяма чаша с вода преди да се насочите към вкусните празнични блюда.

Помислете какво ядете

Когато застанете пред празничната трапеза, си набележете вкусотиите, които задължително искате да опитате и се придържайте към този план.

„Огледайте блюдата и си изберете какво искате да хапнете. Дъвчете бавно, като се наслаждавате на всяка хапка. Сигурен признак, че се храните „несъзнателно“, е когато дори не си спомняте, че вече сте яли от даденото нещо“, коментира д-р Бенет.

Имайте предвид, че безразсъдното хранене, ще ви отнеме удоволствието от храната, но за сметка на това ще ви донесе много допълнителни калории, които водят след себе си и нежелани килограми.

 


Правете си кратки почивки, докато ядете

Да, изисква се силна воля, за да не се нахвърлите върху всичките вкусни ястия, красиво подредени на празничната трапеза. Но все пак се опитайте да си давате почивка между похапването на отделните лакомства.

 „Необходими са около 20 минути, за да може мозъкът да даде сигнал на стомаха, че е пълен. Затова кратките почивки между порциите могат да помогнат за предотвратяване на преяждането“, казва Авитал Шварц, доктор по диететика в болница „Синай“ в Балтимор [2].

Заложете на малките порции

Вместо да напълните чинията си с един вид храна и да побързате да изядете всичко наведнъж, а след това да издигнете друга „планина“ от лакомства, „сглобете“ порция с малки количества от различни блюда. И задължително яжте бавно, като се опитате да се насладите на текстурата и вкуса.

„По-малкото количество може да бъде много по-приятно от голямото, а освен това оставя място в стомаха ви за дегустация на още вкусотии, без да преяждате“, отбелязва д-р Шварц.

Опитайте се да задържите килограмите

Докато някои хора се опитват просто да избегнат преяждането по време на празниците, други си поставят по-високи цели и използват това време от годината, за да отслабнат.

Според психолозите обаче не е нужно точно сега да поставяте на изпитание волята си и да се въздържате категорично от вкусните изкушения, които са практически навсякъде. Затова може би е по-добре да се съсредоточите върху разумното похапване и поддържането на теглото. Така начин няма да се лишите от удоволствията на празниците, а в същото време ще си спестите самообвиненията след това.

„Опитите за отслабване по това време могат да бъдат много трудни и обезкуражаващи, затова препоръчваме на клиентите си да поддържат теглото си до януари, когато е по-практично да се съсредоточат върху усилията за отслабване“, казва Мадисън Джонсън, магистър по медицина, координатор по комуникациите на програмата “Яжте умно, движете се повече, теглете по-малко” от Държавния университет на Северна Каролина.

Не се вторачвайте в неуспехите си

Ако сте се провалили в желанието си да започнете диета или да ядете по-здравословно, не се фокусирайте върху този неуспех, а продължете напред.

„Един от най-сигурните начини да си развалите настроението по време на празниците, е да се самобичувате след едно или две не толкова здравословни похапвания“ казва Стефани Маккерчър, диетолог и кулинарен блогър в Grateful Grazer.

Сладките изкушения и солените вкусотии са част от празниците преживявания, така че ако сте прекалили с тях, не правете истинска драма от това.

„Вместо да се наричате неудачник, опитайте да подредите мислите си, за да осъзнаете какво сте научили и как можете да се настроите за по-здравословен начин на живот в бъдеще. Чувството за вина заради храната никога не е решение!“, подчертава Маккерчър.

——————————————————————————————————————————————

Здравословният начин на живот е лесна задача, ако се доверим на природата. Сега можете да закупите продуктите на Cvetita Herbal с допълнителна отстъпка. Използвайте промо код BLOG10 при завършване на поръчката.


Използвани източници:

[1] https://drshosh.com/speaking-engagements/

[2] https://www.newswise.com/articles/how-to-really-approach-eating-before-and-on-thanksgiving?sc=dwhr&xy=10020971

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *